در این صفحه قصد داریم شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه اقامت قبرس و کلیه موارد مربوطه را از صفر تا صد بررسی کنیم. در حال حاضر شرایط اقامت قبرس شمالی و روش ها و روش های مهاجرت به قبرس شامل موارد زیر می باشد:

اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک


مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار

مهاجرت تحصیلی به قبرس

اخذ ویزا با دعوتنامه کاری

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که می خواهند در قبرس زندگی کنند، خرید ملک منطقی ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های مختلف برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مناسب وجود دارد که به شما امکان می دهد مصالح ساختمانی را خودتان انتخاب کنید و اقساط طولانی بدون بهره تا 84 ماه داشته باشید.

دارایی های مختلف از آپارتمان های استودیویی (بدون اتاق) تا ویلاهای ساحلی مجلل یک سوم بقیه مناطق مدیترانه و یکی از مهم ترین ها برای بسیاری از مردم کشورهای شمال اروپا و کشورهای مدیترانه است.روسیه. قبرس شمالی با خرید خانه.

اساساً با خرید ملک، هزینه اقامت خود را پرداخت کرده و خانه خانوادگی در قبرس گرفتید. علاوه بر این، سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت ملک که بین 10 تا 30 درصد در سال در مناطق مختلف قبرس متغیر است، شاهد رشد سالانه سرمایه خود خواهید بود. ضمناً با تبدیل ریال به پوند، برنده اصلی معامله شدید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود که تضمینی محکم برای محافظت از سرمایه شما به ارز گرانبها بریتانیا است. اساساً تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه در همین مورد است. زیرا در ترکیه خریدهای شما معمولا به دلار انجام می شود و ثبت اسناد با لیر ترکیه انجام می شود. البته ملک قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارد که در جدول زیر به آنها خواهیم پرداخت.

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید دلاری - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت اسناد به واحد پول پوند انگلیس

فروش املاک و مستغلات به خارجی ها و فروش به ترک ها یا سازمان های دولتی به صورت نیم بها به لیر ترکیه به قیمت مصوب دولت مجاز نمی باشد. قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است و دولت در قیمت گذاری دخالتی ندارد. و هیچ محدودیتی برای تعداد معاملات ملک برای همه ملیت ها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. همچنین محدودیت های زیادی برای اسرائیل اعمال شده است). .

مجوز فروش حداقل پس از سه سال (فقط املاک تکمیل شده) مجوز فروش چند برابر حتی برای املاک پیش خرید شده و ناتمام

صرف نظر از قیمت، فقط برای اشغال در ملک بمانید. (البته تعداد تخت ها باید متناسب با اعضای خانواده باشد.)

خارجی ها می توانند در مناطق خاصی از ملک در هر کجای قبرس زندگی کنند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک به ارتش و پناهگاه ها بدون سند و دارای قرارداد به خارجی ها فروخته می شود. مشکلی نیست).

به طور کلی شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که کل مبلغ پرداخت نشده باشد نمی توانید برای اقامت اقدام کنید. می توانید تا 10 سال اقساط ملک را پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک نیز به پرداخت اقساط ادامه دهید. همچنین می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک برای اقامت درخواست دهید (این نرخ در قوانین جدید قبرس شمالی در سال 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به لیر) افزایش قابل توجهی نخواهد داشت. رشد قیمت ملک (به پوند انگلیس) بین 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، مالیات فقط 5 درصد و فقط یک بار

خرید ثروت، خرید زمین و ثروت، و سهام برابر با شهروندان قبرسی

مردم چگونه با خرید ملک خانه به دست می آورند؟

شخصیت خریدار و زیرشاخه ها.

زیر مجموعه خریداران فردی:

• همسر

کودکان زیر هجده سال (اتوماتیک)

کودکان بالای 18 سال باید برای مجردها (دختران بدون محدودیت سنی و پسران زیر 25 سال) به پلیس مهاجرت مراجعه کنند.

• والدین خریدار

توجه داشته باشید که تعداد اتاق ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و بر اساس سرمایه گذاری و تجربه مسکونی ما، توصیه ما خرید دو ملک جداگانه برای کسانی است که به دنبال محل زندگی والدین خود هستند.

شما می توانید یک ملک جداگانه (حتی به صورت استودیو آپارتمان، یعنی آپارتمان بدون اتاق خواب) برای زندگی دائم والدین خود بخرید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های خانه را افزایش دهید که به صرفه نخواهد بود. برای آنها است. . آره.

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. توجه داشته باشید که افراد زیادی می توانند در یک شراکت شریک باشند، اما قوانین اقامت برای شرکت های تضامنی متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، اگر هر دو مجرد باشند، تنها یک خانوار (مالک و وابسته) می تواند از طریق یک ملک یا دو خواهر و برادر زندگی کند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه مردم به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. پس از ارائه گذرنامه معتبر از کشور مبدا که کمتر از یک ماه از عمر آن می گذرد این افراد به پلیس، پلیس قبرس شمالی از طریق اینترپل سوابق مجرمانه این افراد و در صورت نداشتن سابقه کیفری را ردیابی می کند. ، می توانند سند دریافت کنند.

لازم به ذکر است که در قوانین جدید قبرس شمالی euromy.info از سال 2024، اقدامات سختگیرانه بسیاری علیه افراد دارای تابعیت اسرائیل اعمال خواهد شد.


آیا با خرید ملک می توان اقامت دائم گرفت؟

هر کسی که دارای ملک در قبرس شمالی باشد می تواند برای اقامت اقدام کند. این اقامت در سه سال اول سالانه و در سال سوم تا پنجم دو سال است و پس از سال پنجم در صورت داشتن شرایط زیر ممکن است دائمی باشد:

• برای اقامت یک ساله، دو ساله و پنج ساله باید بودجه کافی داشته باشید (20000 دلار برای ملکی که از قبل خریداری شده و 15000 دلار برای ملک آماده نقل مکان). شرط اقامت پنج ساله داشتن دارایی بیش از 125000 پوند و ترک نکردن قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر می خواهید مهاجرت کنید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید اقامت خود را هر یا دو سال یکبار تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

ارائه آدرس رسمی محل سکونت (اجاره ملک خریداری شده قبلی و اثبات ملک خریداری شده).

• معاینات پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• اسناد تولد و ازدواج ترجمه شده قانونی برای اخذ مسکن برای گروه های کوچک مالکان.

• گواهی ترخیص گمرکی با تاریخ کمتر از یک ماه از کشور مبدا (در صورتی که محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مجزا بوده است، باید از هر دو مکان گواهی ترخیص دریافت کند).

آیا پس از خرید ملک و اقامت در آن اجازه کار داریم؟

بله، محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزای خود را (از ویزای مالک ملک به ویزای کار) تغییر دهید. وزارت کار قبرس شمالی روی کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورت عدم تغییر نوع ویزای شما به دلیل بیمه جریمه یا اخراج از کشور می شوید.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی را داشته باشید:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی در کلاس دوم)

• داشتن مهارت های لازم (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده چیست؟

دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در مراکز دولتی

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای ادامه تحصیل زبان ترکی در دانشگاه).

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) را با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه دریافت کنید.

امکان خرید سهام و دریافت وام از بانک

آسودگی بزرگ در روند اخذ ویزای توریستی سایر کشورها

برای راه اندازی کسب و کار به قبرس شمالی بروید

دولت قبرس شمالی سیاست خود را برای جذب سرمایه گذاری خارجی اعمال کرده است. پشتیبانی خوبی از بنیانگذاران کسب و کار دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و سپس ارائه وام های بلندمدت با نرخ بهره بسیار پایین، معامله گران زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کرده است.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم است که پتانسیل های زیادی دارد. در این کشور سه برابر بیشتر از دانشجویان خارجی در قبرس ساکن هستند. و به عنوان یک پیش بینی تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این شهر دیدن کنند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیازهای دانشجویان و گردشگران باشند می توانند بازار کار خوبی داشته باشند.

به غیر از این دو بخش، هر شغل مرتبط با بازار ساخت و ساز بازار بسیار مناسبی برای رشد و توسعه است. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی روی آورده اند. و کار ساخت و ساز در این کشور با سرعت و مقیاس در حال انجام است.

اگر بخواهیم در مورد مشاغل با آینده بسیار خوب تیتر یک روزنامه شویم، باید اینگونه بگوییم:

کافه یا رستوران

کپی و کارهای فنی مربوط به کار دانشجویی.

تعمیر موبایل

آرایشگری

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

مطالعه معماری

مهندس عمران

تولید کابینت و مصالح چوبی

تولید سنگ های ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند با ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولتی از سرمایه گذاران حتی در زمینه اخذ محل سکونت نیز موثر است. صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای تجاری دو ساله دریافت می کنند و تمامی زیر مجموعه های آنها بدون نیاز به حمایت مالی اقامت دریافت می کنند (زیررده ها برای همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای اخذ اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و روند اخذ اقامت سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا با ثبت شرکت اقامت دائم می گیریم؟

خیر، اگر شش سال گذشته باشد و بیمه کار در آن مدت معاف شده باشد، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

دو راه برای دریافت ویزای تحصیلی در قبرس شمالی وجود دارد:

• ثبت نام در دانشگاه ها

برای کالج هایی که دوره های آموزشی کوتاه مدت ارائه می دهند درخواست دهید. به عنوان مثال، دوره های ترکی، انگلیسی، آلمانی یا مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند مدارس فنی و حرفه ای را ارائه می دهند. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

دانشجو (چه دانشجو و چه دانشجو) نیازی به تامین منابع مالی ندارد. اما همراهان او که بالای 18 سال سن دارند باید توان مالی را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانشجویان و زیردستان از کلیه تسهیلات دولتی رایگان برخوردار بوده و مجاز به افتتاح حساب بانکی هستند.

در این صفحه به تفصیل در مورد دانشگاه قبرس شمالی توضیح داده ایم.

مزایای خانه دانشجویی در قبرس شمالی معایب خانه دانشجویی در قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات کمتر - استفاده از خدمات رایگان پزشکی در مراکز درمانی مجهز دانشگاه و سایر مراکز دولتی - امکان اخذ روادید برای دانشجوی همراه، امکان اقامت دائم - الزام به ترک کشور پس از فارغ التحصیلی

یافتن محل زندگی در قبرس با مجوز کار

به طور کلی، ویزای Job Offer در اداره مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. اما کارفرمایان حق دارند برای متقاضیان دعوت نامه ارسال کنند. اگر متخصصانی در خارج از جزیره داشته باشند و بخواهند آن کار را به تجارت خود در قبرس بیاورند، در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است. و اگر کارمند مرتکب جرم شود کارفرما حامی قانونی خواهد بود.

همچنین کارفرما باید مقدار مشخصی پول را به نام کارمند خارجی در بانک نگه دارد. تمامی این دستورالعمل ها برای کارفرمایان است که ترجیح دهند افرادی را که ویزای قبرس گرفته اند و از فیلترهای اولیه دولت (توانایی مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند، استخدام کنند.

کارمند باید حداقل دستمزد تعیین شده توسط وزارت کار را به عنوان دستمزد به کارمند و علاوه بر پرداخت بیمه ماهانه کارمند پرداخت کند. در حال حاضر هزینه بیمه برای افراد غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و پرداخت پایه آن حدود 20000 لیر ترکیه می باشد.

تمامی دارندگان هر نوع ویزای کاری می توانند پس از شش سال کار و بیمه در قبرس شمالی برای اقامت دائم اقدام کنند.

اقامت و مهاجرت قبرس با وام

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق تمکن مالی و اجاره خانه یکی از راه های اخذ اقامت در سال های اخیر بود که در قوانین جدید سال 2024 حذف شد. با این نوع ویزای موقت; میزان تامین مالی بیش از 25 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که برای دریافت فاینانس در بانک های قبرس به طور کلی باید مبلغ مورد نظر در حساب شما در گردش باشد و از زمان اقدام تا اخذ اقامت (این مدت حدودا دو ماه یا مدتی است) در حساب در دسترس شماست فردی که توانایی مالی دارد می تواند برای زیرشاخه های خود درخواست ویزای یک ساله بدهد و برای زیرشاخه ها مبلغ اضافی لازم نیست. (گروه های فرعی برای همه انواع قرارگیری یکسان هستند).

تمام افرادی که از این طریق اقامت دریافت می کنند، مانند سایر انواع اقامت از مزایای دولتی رایگان بهره مند می شوند.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است بدانید قبرس شمالی پاسپورت را به پول نمی فروشد. دلیل آن حفظ امنیت بالای این کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان در تلاش هستند تا با فروش شهروندی به خارجی ها با قیمت های بالا، ضعف های اقتصادی خود را جبران کنند. این امر منجر به هجوم مجرمان ثروتمند شده است که به دنبال هویت های جدید برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود هستند و امنیت این کشورها را تهدید می کند.

قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از میزان سرمایه گذاری در 5 سال اول اقامت، مهاجران با دقت و احتیاط سنجیده می شوند. و بعد از حداقل 5 سال در مرحله اول به کارت اقامت دائم و در مرحله بعد پاسپورت منجر می شود.

آیا افراد زیر هجده سال می توانند به طور مستقل ویزا و اقامت بگیرند؟

نه! افراد زیر هجده سال تحت هیچ شرایطی نمی توانند ویزای رایگان دریافت کنند. خردسالان زیر هجده سال نمی توانند بدون والدین یا قیم قانونی خود وارد قبرس شمالی شوند. علاوه بر این، آنها اجازه اقامت مستقل دریافت نمی کنند و باید به عنوان گروهی از والدین یا قیم به اداره مهاجرت قبرس شمالی گزارش دهند. مدارس در قبرس شمالی، چه دولتی و چه غیرانتفاعی، تنها در صورتی می توانند دانش آموزان خارجی را ثبت نام کنند که والدین آنها مقیم قانونی باشند.